Tailored-by

About us | Tailored-by

Tailored-by wil een transparante en verantwoorde kledingindustrie creëren. Als onafhankelijke partij willen wij kledingmerken helpen om op een leuke manier betrouwbare informatie te bieden over de mensen in productie aan hun consumenten. Dit doen wij om de consumenten bewust te maken op het moment dat het er toe doet. Want alleen iemand die bewust is kan een weloverwogen beslissing maken. Vervolgens bieden wij de consument ook de mogelijkheid om zijn of haar waardering uit te spreken. De consument heeft de mogelijkheid om één Euro extra te geven. Dit kan vergeleken worden met een fooi in een restaurant, maar dan in de kledingindustrie.


Motivatie:

“Wij zijn geen merk met een missie, maar een missie met merken!” (Robin Boogaards en Pieter-Jan Halk)


Thema(‘s):
Duurzaamheid

Bereik (gebied):
Buitenland, Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord

Jaar van aanmelding:
2019

Website:
Tailored-by

Foto credits:
Tailored-by







<< Terug

The Ketchup Project

Van waste naar taste | The Ketchup Project

In ontwikkelingslanden gaat meer dan 40% van de goede oogst van kleinschalige boeren verloren als gevolg van een grillige afzetmarkt. Enorm zonde, van de oogst én voor de boeren! Samen met de boeren in Kenia droogt The Ketchup Project een deel van de oogst, waardoor het veel langer houdbaar blijft. Van die gedroogde producten kun je vervolgens allerlei heerlijke producten maken, zoals ketchup! Zo voorkomen we samen verspilling en hebben de boeren zicht op stabiele, goede inkomsten.


Motivatie:

“Het enorme oogstverlies van kleinschalige boeren wereldwijd is een onderkend probleem, terwijl het is zo zonde is voor alles en iedereen! Voor de boeren, van de oogst, voor onze planeet. Door een nieuwe keten op te zetten laten we zien dat het ook anders kan.” Birte Ketting en Anne Janssens


Thema(‘s):
Duurzaamheid, Voedsel

Bereik (gebied):
Buitenland, Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord, Netwerken

Jaar van aanmelding:
2019

Website:
The Ketchup Project

Foto credits:
The Ketchup Project en ASN Bank/Josje Deekens.







<< Terug

Krown.bio

Krown.bio | Beautiful products with fungus and biomass

Krown.bio maakt producten met schimmels en landbouwafval.
Het proces bestaat uit 4 stappen:
1. Een mal maken
2. Lanbouwafval en mycelium in de mal
3. Mycleium laten groeien
4. Product uit de mal halen en in een oven drogen zodat de mycelium dood is. Het eindproduct kan elke vorm hebben.


Motivatie:

“Mycelium producten hebben fantastische eigenschappen: licht, sterk, isolerend (zowel temperatuur als akoestisch) en natuurlijk duurzaam!” Jan Berbee


Thema(‘s):
Duurzaamheid

Bereik (gebied):
Buitenland, Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord

Jaar van aanmelding:
2019

Website:
Krown

Foto credits:
Krown







<< Terug

Moestuinieren met kinderen – Ouders van Nature

Moestuinieren met kinderen | Ouders van Nature

Kinderen leren en genieten enorm van moestuinieren. Ze leren groenten eten en leren voedsel en natuur waarderen. Moestuinieren zet ze bovendien in beweging. Scholen kunnen in de moestuin diverse kerndoelen aan bod laten komen.

‘Deze online basismoestuincursus voor ouders, kinderopvang en onderwijs is niet alleen leren over moestuinieren, maar óók leren over natuur door alle natuurweetjes die de cursus bevat. Moestuinieren is natuurlijk ook gewoon lekker buiten bezig zijn. De 100 geïllustreerde kaarten met creatieve en leerzame moestuinactiviteiten voor jonge en oudere kinderen maken moestuinieren nóg leuker.’


Motivatie:

"Ik wil kinderen helpen hun plek in de wereld te vinden én de connectie met natuur te (her)vinden. Want natuur kan je dragen."


Thema(‘s):
Educatie, Natuur en groen

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord

Jaar van aanmelding:
2019

Website:
Ouders van Nature







<< Terug

Bubbles Natural Bodycare for kids

Bubbles Natural Body Care

Bubbles Natural Bodycare is een lijn van verzorgingsproducten voor kinderen. De producten zijn helemaal van natuurlijke oorsprong en de verpakking is circulair.


Motivatie:

"Ik streef naar een wereld waarin jong en oud goed voor elkaar en voor de planeet zorgen." (Maike van den Brand)


Thema(‘s):
Duurzaamheid

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord, Netwerken

Jaar van aanmelding:
2018

Website:
Bubbles Natural Bodycare

Foto credits:
Maike van den Brand







<< Terug

Goed Gemaakt

Goed Gemaakt

Zweden koos in 2017 voor een krachtige aanpak: de btw op reparaties werd gehalveerd en reparatiekosten voor huishoudelijke apparaten kunnen Zweden voortaan terugvragen via de belasting. In Duitsland kun je dat ook. Nederland maakt veel reparaties juist duurder door verhoging van het lage btw-tarief. Een beweging de verkeerde kant op, vinden wij. Goed Gemaakt wil dat Nederland kiest voor duurzaamheid en hergebruik, in plaats van verspilling. Daarom een oproep aan het kabinet en de Tweede Kamerleden: Maak repareren goedkoper via het belastingstelsel.


Motivatie:

" We gooien veel spullen weg die nog goed te maken zijn. Dat is zonde, niet duurzaam en een gemiste kans voor de lokale werkgelegenheid. Daarom pleiten wij voor belastingmaatregelen die repareren goedkoper maken " (Nick Mastenbroek)


Thema(‘s):
Duurzaamheid

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Bijdrage GreenWish, Netwerken

Jaar van aanmelding:
2018

Website:
Goed Gemaakt

Foto credits:
Initiatief Goed Gemaakt







<< Terug

Happy Factors

Happy Factors - Sustainable Movement | powered by GreenWish

Happy Factors faciliteert het proces om de maatschappelijke betrokkenheid van organisaties te vergroten. Happy Factors werkt vanuit de kracht en talenten van het individu. Mensen worden vanuit hun intrinsieke motivatie geactiveerd om te doen waar ze gelukkig van worden en wat bijdraagt aan het mooier maken van hun omgeving.


Motivatie:

"Geluk is de motor. Geluk brengt ons bij onszelf en staan we open voor veranderingen. We worden creatiever en gaan beter samenwerken om de grote opgaven aan te kunnen." Eric Spies


Thema(‘s):
Duurzaamheid, Energie en klimaat, Sociale cohesie en samenleving

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord, Netwerken

Jaar van aanmelding:
2017

Website:
Happy Factors

Foto credits:
Initiatief Happy Factors







<< Terug

Beeolocal

beeolocal

Beeolocal is dé plek om lokale honing te ontdekken. Vul jouw locatie in op Beeolocal en zie welke imkers hun honing verkopen bij jouw in de buurt.


Motivatie:

" Het idee voor Beeolocal ontstond na een van de vele niesbuien als gevolg van hooikoorts. Na wat zoeken op het internet werd honing als mogelijke oplossing genoemd. Maar waar koop je die lokale honing? Na uren zoeken kwam ik een mogelijke locatie tegen. Dat moet makkelijker kunnen dacht ik en zo ontstond Beeolocal. " Victor van Gaasbeeek


Thema(‘s):
Voedsel

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord

Jaar van aanmelding:
2018

Website:
Beeolocal

Foto credits:
Victor van Gaasbeek







<< Terug

 

 

Welkom in Nederland

welkominnederlandproject

Welkom in Nederland is een nieuw project voor basisscholen. Kinderen van groep 8 geven in tekst en beeld uitleg over de Nederlandse cultuur. In boekvorm wordt dit overhandigt aan leeftijdgenootjes die nieuw zijn in Nederland


Motivatie:

Het moederschap in combinatie met de grote stroom vluchtelingen heeft mij doen besluiten om dit project te starten.
Kennis van de Nederlandse cultuur, overgedragen door leeftijdgenootjes zal ervoor zorgen dat vluchtelingen kinderen hier sneller op hun gemak zijn en beter zullen integreren. De ontmoeting met de Nederlandse kinderen geeft de nieuwe kinderen ook de gelegenheid om te vertellen over de cultuur in hun thuisland. Door op jonge leeftijd de gelijkenissen tussen elkaar te leren herkennen en de verschillen te leren respecteren, zullen de kinderen wanneer ze volwassen zijn op een positieve manier met elkaar om kunnen gaan.


Thema(‘s):
Educatie, Sociale cohesie en samenleving

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord

Jaar van aanmelding:
2016

Foto credits:
Initiatief Welkom in Nederland







<< Terug

Yes, we Care!

Maatschappelijk Initiatief Yes We Care Powered by GreenWish

Yes we care meet de maatschappelijke betrokkenheid van bedrijven en maakt deze inzichtelijk.


Motivatie:

"Wij geloven in de kracht van maatschappelijk betrokken ondernemen in een economie waar bedrijven niet alleen beoordeeld worden op hun economische waarde, maar ook op de waarde die zij toevoegen aan de maatschappij." Floor Wijburg


Thema(‘s):
Duurzaamheid

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord

Jaar van aanmelding:
2009

Website:
Yes We Care!

Foto credits:
Initiatief Yes We Care!







<< Terug