SeeFeel

SeeFeel

SeeFeel is een merk wat zich inzet voor een eerlijkere en inclusievere mode-industrie. Wat SeeFeel onderscheidt van andere merken, is dat de kleding volledig inclusief is voor vrouwen met een visuele beperking. Door tastbare details in de kleding te verwerken wordt het mogelijk voor vrouwen met een visuele beperking om eigen keuzes in kleding te maken. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van braille in de kleding en op de kaartjes; labels die je vertellen wat de achterkant van een kledingstuk is en welke kledingstukken je bij elkaar aan kunt trekken en tastbare prints.


Motivatie:

"Al jaren wou ik graag een collectie maken, maar ik wou graag iets positiefs bijdragen in plaats van alleen maar bijdragen aan overproductie. Tijdens mijn afstuderen aan de studie Fashion & Textile Technologies deed ik onderzoek naar de wensen en behoeften van vrouwen met een visuele beperking omtrent kleding. Ik kwam erachter dat er in Nederland (nog) geen merken of winkels zijn die compleet inclusief zijn voor mensen met een visuele beperking. Ik ben altijd gefascineerd geweest door het aanpassen van stoffen zodat het een bepaalde textuur krijgt en kwam erachter dat dit voor visueel beperkten veel verschil kan maken. Al snel groeide het afstudeerproject uit tot een kledingmerk wat zich inzet voor een schonere en inclusievere mode-industrie, waar ik me vol passie voor inzet. Samen met de doelgroep wordt er continu gekeken naar nieuwe mogelijkheden voor SeeFeel." Rachel Lourens


Thema(‘s):
Duurzaamheid, Inclusie, Zelfredzaamheid

Bereik (gebied):
Nederland

Bijdrage GreenWish:
Coaching/klankbord, Netwerken

Jaar van aanmelding:
2021

Website:
SeeFeel

Foto credits:
SeeFeel







<< Terug