Kleding monitor helpt modemerken aan nieuw business model

Stel je leent een broek 10 keer uit en verkoopt hem daarna voor een goede prijs. Dan ben je niet alleen duurzaam, maar ook zakelijk goed bezig. Lenen heeft toekomst. In de nabije toekomst zullen mensen minder kleding in hun kast hebben hangen en meer gaan lenen, kleding ‘as a service’, in plaats van bezit. Wij zoeken merken die willen uitproberen of lenen iets voor hun brand is. Daarom maakten we de Kleding monitor, zie hier de demo.

Kleding lenen is nog een niche-markt, omdat libraries alleen kunnen werken met kleding die lang goed blijft en die moeten ze nu – duur – inkopen. Daardoor zijn de marges klein. Samen met onder andere LENA the Fashion Library willen we partnerschappen aangaan met kledingmerken. We willen hun collecties (bijvoorbeeld overstock) uitlenen en hen toegang geven tot de data die daaromheen worden verzameld. De merken krijgen een portal in de database waarmee ze de kleding kunnen volgen (hoe vaak uitgeleend, reparaties, reiniging) maar ook de kosten en baten en informatie over de community die hun collectie leent (lifestyle, leeftijd). Lenen wordt het nieuwe kopen.

Wil je meedoen als merk, zie dan hier de demo of de  PAGER voor aanvullende informatie en mail naar info@greenwish.nl. De Kleding monitor kwam tot stand in samenwerking met Suzanne Smulders, Bee-Ideas en het ministerie van I&W en start in april 2021.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *